dilluns, 28 de setembre del 2015

PosaSíl·labes

Hola a tots!
 
Ja tornem a estar aquí! Després d'un final de curs amb molta feina, d'unes bones vacances i d'un impàs de temps per reprendre la rutina, us aviso de què aquest curs procuraré compartir amb vosaltres idees, propostes de materials, entre moltes altres coses.
 
Avui, us parlaré d'un joc molt fàcil d'elaborar però molt ric respecte a àmbits de treball, ja que us permetrà treballar la consciència fonològica i l'accés al lèxic . La idea neix a partir d'un cas que porto engany. És un infant dislèctic amb dificultats en ambdues rutes (fonològica i lèxica) d'accés a la lectura. Com us podeu imaginar les seves dificultats envers el codi escrit són molt evidents i això afecta moltíssim a la seva autoestima, interès per aprendre i millorar.
 

 
El joc que us presento l'he titulat PosaSíl·labes. Com ja he mencionat, la finalitat d'aquest material és treballar l'accés al lèxic mitjançant claus fonològiques i la consciència fonológica. Per torns, cada participant agafarà una lletra de l'abecedari i dirà una paraula que comenci per aquesta. Després, contarà les síl·labes i afegirà al seu taulell tants botons com cops de veu tingui la paraula en qüestió. Guanya el joc qui aconsegueixi omplir més ràpid tot el taulell.
 
Partint d'aquesta idea, es poden introduir moltes variables, tant pel que fa el material com les instruccions del joc, en funció del que necessiteu treballar amb cada infant.
Us animo a reutilitzar tots aquells materials que ens rodegen, a (procurar) ser originals amb la presentació de les nostres activitats i el més important: gaudir de la nostra feina.
Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada